';
258. Sayı / 7. Sayfa

Miladi Tarih: 20 Şubat 1896

Rumi Tarih: 8 Şubat 1311

6. Sayfa
3 Yazı
8. Sayfa
5 Yazı
Makale-i Edebiye

“Kafiye”

Kafiye sem için midir, nazar için midir? Sem için olursa mesela “hayat-neşat”, “heb- mezheb”, “icaz-incaz” gibi ahirindeki harfler aslen muhtelif olduğu halde Türkçede birbirlerinden farksız olarak telaffuz edilen kelimat birbirine kafiye olabilecek. Nazar için olursa buna müsaade edilmeyecek.

Bendenizce kafiyenin sem için olduğu bahse bile şayan görülmeyecek kadar zahirdir. Bir mızıkanın intizamını mızıkacıların tertibinde veya esvaplarının yeknesak olmasında mı arayacağız yoksa duyacağımız asvat-ı latifenin aheng-i imtizacında mı? (…)